Všeobecné obchodní podmínky platné a účinné od 1. 3. 2024.
I.
Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen jako „VOP“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“):
- společností Accanto s.r.o., IČO: 08685193, se sídlem Družstevní 1195/13, 621 00 Brno- Řečkovice, e-mail bajerova.martina@centrum.cz, společně se
- společností Amora s.r.o., IČO: 26306719, se sídlem Letovická 1421/22, 621 00 Brno- Řečkovice, e-mail bajerova.martina@centrum.cz.
- VOP upravují práva a povinnosti fyzické či právnické osoby, která uzavírá kupní smlouvu nebo smlouvu o poskytování služeb (dále jen jako „smlouva“) distančně prostřednictvím internetového obchodu na webové stránce www.martinabajerova.cz a www.martinabajerova.isportsystem.cz (dále jen jako „kupující“), a to s prodávajícím, kterým je vždy jeden ze subjektů uvedených a specifikovaných v čl. I odst. 1 VOP a který je kupujícímu vždy konkrétně identifikován v objednávkovém formuláři před uzavřením smlouvy (dále jen jako „prodávající“).
- Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
- Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvu související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. V případě rozporu mezi ujednáním ve smlouvě a VOP má přednost odchylné ujednání v smlouvě.
II.
Informace o zboží a ceně
- Předmětem smlouvy jsou zboží, digitální obsah a služby nabízené v katalogu internetového obchodu www.martinabajerova.cz a www.martinabajerova.isportsystem.cz. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se pro účely VOP zbožím i digitální obsah a služby.
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Informace o zboží, způsobu použití a údržbě, o rozměru, případně jeho forma, obsah, informace o tom, pro koho je zboží určeno a jaký přínos od něj lze očekávat, a další údaje potřebné podle povahy zboží jsou uvedeny v katalogu internetového obchodu.
- Veškeré prezentace zboží uvedené na webovém rozhraní jsou informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží.
- Návody a doporučení přiložené či uvedené u zboží slouží pouze ke vzdělávacím a informačním účelům. Prodávající se nezavazuje k výsledkům, kterých je možné s použitím zboží či poskytnutím služby dosáhnout. Návody nemohou nahradit osobní konzultaci a zboží není zdravotními pomůckami, a tedy nenahrazují ani lékařskou či jinou zdravotní péči. Prodávající neodpovídá za případné újmy na zdraví a za případný neúspěch v aplikaci postupů, rad a doporučení souvisejících se zbožím.
- Společnost Accanto s.r.o., IČO: 08685193, se sídlem Družstevní 1195/13, 621 00 Brno- Řečkovice, je ode dne 1. prosince 2023 plátcem DPH.
- Ceny uvedené u jednotlivého zboží jsou konečné, včetně daně z přidané hodnoty a souvisejících poplatků. Cena zboží zůstává v platnosti po dobu, po kterou je zobrazována v internetovém obchodě.
- Cena nezahrnuje náklady za dopravné a dobírečné. Cena konkrétního způsobu dodání je uvedena v objednávkovém formuláři. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
III.
Uzavření smlouvy
- Kupující provádí objednávku vyplněním objednávkového formuláře, výběrem z nabízeného zboží a jeho množství a výběrem způsobu doručení a způsobu úhrady ceny.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje v objednávkovém formuláři. Objednávka je odeslaná kliknutím na tlačítko „Závazně objednat s povinností platby“.
- Objednávku je možné zrušit telefonicky anebo e-mailem, prostřednictvím kontaktních údajů prodávajícího uvedených v čl. I odst. 1 VOP, a to až do okamžiku potvrzení objednávky prodávajícím.
- Smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím, které je zasláno na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávkovém formuláři. Přílohou tohoto potvrzení je aktuální platné znění VOP.
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, počet účastníků apod.) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky, a to e-mailem nebo telefonicky.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení objednávky. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku, která se považuje za nový návrh smlouvy a která se považuje za uzavřenou až výslovným přijetím ze strany kupujícího.
- V případě, že není možné vyhovět některému z požadavků uvedeným v objednávkovém formuláři, zašle prodávající kupujícímu na uvedenou e-mailovou adresu pozměněnou nabídku, která se považuje za nový návrh smlouvy a která se považuje za uzavřenou až výslovným přijetím ze strany kupujícího.
IV.
Platba
- Prodávající po uzavření smlouvy zašle kupujícímu zálohovou fakturu k úhradě kupní ceny.
- Kupní cena je splatná do tří pracovních dnů od potvrzení objednávky. Datum splatnosti je uvedené v pokynech k platbě.
- Kupní cenu hradí kupující:
- bezhotovostním bankovním převodem, nebo
- bezhotovostním bankovním převodem prostřednictvím platební brány Comgate, nebo
- online platební kartou prostřednictvím platební brány Comgate.
- Kupní cena se považuje za uhrazenou okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Po obdržení příslušné částky prodávající zašle kupujícímu bezodkladně daňový doklad o obdržení platby na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
V.
Dodání zboží a poskytnutí služby
- Zboží je dodáno/poskytováno následujícími způsoby:
- služba vyžadující fyzickou přítomnost kupujícího je poskytována v termínu a na místě uvedeném při uzavření smlouvy, není-li ujednáno jinak, a to osobou pověřenou prodávajícím,
- služba poskytovaná ze záznamu zpřístupněním digitálního obsahu kupujícímu, a to na dobu určenou u konkrétní služby v katalogu internetového obchodu, se považuje za poskytnutou okamžikem, kdy prodávající doručí kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři přístupové údaje nebo odkaz ke stažení či zhlédnutí digitálního obsahu, a to podle povahy konkrétní digitální služby,
- služba poskytovaná kupujícímu prostřednictvím on-line video platformy je poskytovaná v termínu a na platformě uvedené při uzavření smlouvy, není-li ujednáno jinak, a to osobou pověřenou prodávajícím,
- digitální obsah neuvedený v čl. V odst. 1 písm. b) VOP se považuje za dodaný okamžikem, kdy prodávající doručí kupujícímu e-mailovou zprávou přístupové údaje nebo odkaz ke stažení digitálního obsahu, a to podle povahy obsahu,
- ostatní zboží se dodává prostřednictvím služby Zásilkovna na adresu výdejního místa, které zvolil kupující v objednávkovém formuláři, přičemž zboží je odesláno do tří pracovních dnů od obdržení kupní ceny.
- V případě poskytnutí služby dle čl. V odst. 1 písm. a) a c) VOP si prodávající vyhrazuje právo změnit čas, místo a platformu poskytnutí služby. O této změně bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce.
- Kupující dává uzavřením smlouvy souhlas prodávajícímu s fotografováním či natáčením jeho osoby při poskytování služby způsobem uvedeným čl. V odst. 1 písm. a) VOP a následným zveřejněním těchto fotografií či videí na webových stránkách prodávajícího.
- Kupující bude ze strany prodávajícího či osoby vedoucí lekci (dále jen jako „lektor“) vždy na fotografování nebo natáčení ve smyslu čl. V odst. 4 VOP dopředu upozorněn.
- Kupující může vyjádřit svůj nesouhlas s fotografováním či natáčením během poskytování služby, či s následným zveřejněním na webových stránkách prodávajícího, a to jak písemně (elektronicky prostřednictvím e-mailu či prostřednictvím poštovních služeb), tak ústně během poskytování služby. Kupujícímu v souvislosti s fotografováním, natáčením a dalším zveřejňováním náleží další práva, jež jsou upravena zásadami ochrany osobních údajů.
- V případě, že z důvodu překážky na straně kupujícího není možné poskytnout dílčí plnění (dále jen jako „lekce“) nebo celou službu dle čl. V odst. 1 písm. a) a c) VOP, má kupující právo, je-li to vzhledem k obsahu služby přípustné a možné, prostřednictvím rezervačního systému na webové stránce www.martinabajerova.isportsystem.cz nejpozději dvě hodiny před začátkem lekce či poskytnutí služby:
- převést právo na účast na lekci či poskytnutí služby dle čl. V odst. 1 písm. a) a c) VOP na třetí osobu,
- přihlásit se na jiný termín totožné či odlišné služby poskytované prodávajícím, není-li naplněná kapacita, nebo
- po odpadnutí překážky na straně kupujícího přihlásit na následující lekci osobu navíc, a to po předchozí dohodě s prodávajícím, není-li naplněná kapacita této lekce.
- Kupující může svá práva dle čl. V odst. 6 písm. b) a c) uplatnit ve lhůtě, jež je uvedena v rezervačním systému na webové stránce www.martinabajerova.isportsystem.cz, konkrétně v záložce „náhrady.“ V případě neuplatnění tohoto práva v dané lhůtě toto právo zaniká.
- V případě kurzů pro děti je možné práva vyplývajícího z čl. V odst. 3 písm. b) a c) využít jen do konce školního pololetí (tj. v případě, že se lekce měla konat v období od 1. února do 30. června, pak musí být předmětné právo uplatněno do dne 30. června daného roku, a v případě, že se lekce měla konat v období od 1. července do 31. ledna, pak musí být právo uplatněno do dne 31. ledna). Není tedy možné převádět právo náhradní lekce v případě dětí do dalšího školního pololetí.
- Je-li zboží dodáno způsobem dle čl. V odst. 1 písm. e), platí, že:
- Není-li ujednáno jinak, prodávající se zavazuje zabalit zboží podle zvyklostí a způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu.
- Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat, zda jsou obaly zboží neporušené. V případě, že kupující shledá, že byl porušen obal, či jinou okolnost svědčící o neoprávněném vniknutí do zásilky, nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Kupující při převzetí dále zkontroluje úplnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
- V případě, že kupující zboží nepřevezme ve lhůtě určené přepravcem, nebo je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně, nese kupující veškeré náklady vrácení zásilky, respektive na opakované doručení.
- Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy je kupující v prodlení s převzetím zboží.
- Prodávající se zavazuje odevzdat kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti i provedení a veškeré doklady, které se ke zboží vztahují, a umožní kupujícímu nabýt vlastnické právo k věci/licenci v souladu se smlouvou.
- Kupující nabývá vlastnické právo/licenci úplným zaplacením ceny zboží, nejdříve však převzetím zboží.
VI.
Údaje o funkčnosti digitálního obsahu
- Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti hardwarové a softwarové vybavení umožňující zejména otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu docx, doc a pdf, vybavení umožňující přehrávání video a audio souborů a platforem a internetové připojení.
- Digitální obsah je chráněn autorským právem a není možné jej bez výslovného souhlasu prodávajícího dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami.
- Digitální obsah slouží pouze ke vzdělávacím a informačním účelům. Jedná se pouze o návody a doporučení a prodávající se nezavazuje k výsledkům, kterých je možné s použitím zboží dosáhnout. Produkty nemohou nahradit osobní konzultaci a nejsou zdravotní službou, a tedy nenahrazují ani lékařskou či jinou zdravotní péči. Prodávající neodpovídá za případné újmy na zdraví a za případný neúspěch v aplikaci postupů, rad a doporučení souvisejících s digitálním obsahem nebo v digitálním obsahu obsažených.
- Digitální obsah dle čl. V odst. 1 písm. b) VOP se poskytuje na dobu jednoho kalendářního roku od okamžiku jeho dodání kupujícímu.
- Před uplynutím doby dle čl. VI odst. 4 VOP zašle prodávající kupujícímu nabídku se zálohovou fakturou s možností prodloužení přístupu k digitálnímu obsahu na další kalendářní rok za sníženou cenu se splatností tři pracovní dny. Pokud kupující cenu uvedenou v zálohové faktuře neuhradí, má se za to, že nabídku k prodloužení přístupu neakceptuje, a přístup k digitálnímu obsahu mu bude po uplynutí doby dle čl. VI odst. 4 VOP odepřen.
VII.
Odpovědnost při poskytování služby
- Kupující je při poskytování služby zcela odpovědný za sebe, svá rozhodnutí a jednání vůči sobě i ostatním, jakož i za škodu způsobenou sobě, na svém zdraví, na majetku a zařízení prostor.
- Kupující bere na vědomí, že v průběhu poskytování služby může docházet k fyzickému, psychickému či emocionálnímu zatížení, fyzickému nepohodlí, v případě nepřiměřené praxe nebo tělesných omezení a onemocnění, které jsou zjevné nebo skryté, i bolest a zranění, a je si plně vědom souvisejících rizik a nebezpečí.
- Kupující bere na vědomí, že poskytovaná služba není lékařskou či psychoterapeutickou péčí ani její náhražkou.
- V případě, že kupující v průběhu poskytování služby podstupuje jakýkoli druh léčby, který by mohl mít vliv na poskytování služby, zavazuje se, že prodávajícího nebo jím pověřenou osobu informuje o této skutečnosti a o charakteru obtíží, které jsou důvodem léčby.
- Prodávající doporučuje kupujícímu účast na poskytovaných službách konzultovat s ošetřujícím lékařem.
- Kupující je povinen nahlásit před zahájením živé lekce všechna zdravotní omezení a problémy. Zároveň je kupující povinen nahlásit v průběhu lekce jakékoliv problémy (ať už zdravotní či jiné) lektorovi. V případě, že ze strany kupujícího nedojde k nahlášení zdravotních omezení či zdravotních problému, v důsledku čehož dojde ke vzniku újmy kupujícímu, nenese lektor a prodávající odpovědnost za takto vzniklou újmu.
- Kupující je během živé lekce povinen dbát pokynů ze strany lektora. V případě, kdy kupující nedbá pokynů lektora či prodávajícího, pak lektor a prodávající nenesou odpovědnost za újmu, která by kupujícímu v průběhu lekce vznikla.
- Prodávající či lektor nenese odpovědnost za újmu, která vznikne kupujícímu:
- mimo sál v průběhu živé lekce,
- v sále, po konci živé lekce,
- v sále, před začátkem živé lekce.
- Prodávající či lektor přebírá odpovědnost za nezletilé účastníky živé lekce pouze po dobu trvání lekce, pokud se nacházejí v sále, ve kterém živá lekce probíhá. Lektor není odpovědný za příchod a odchod nezletilých účastníků živých lekcí z místa, kde lekce probíhá.
- Kupující je povinen v průběhu poskytování služby nenarušovat její průběh, přičemž za rušení je považován i pozdní příchod.
- Prodávající si vyhrazuje právo vyloučit kupujícího z účasti na poskytované službě či její části v případech, kdy kupující poškozuje či jinak narušuje průběh poskytované služby svým chováním.
- V případě vyloučení kupujícího z poskytované služby nemá kupující nárok na vrácení již zaplacené ceny, a to ani její části.
VIII.
Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu za poskytnutí služby za podmínek uvedených při uzavírání smlouvy, není-li ve smlouvě či VOP uvedeno odlišně či není-li ujednáno jinak.
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, nebo vlastnosti, které si strany ujednaly,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- V případě výskytu vad na zboží, může kupující předložit reklamaci a požadovat:
- náhradní poskytnutí služby či její části, je-li předmětem smlouvy poskytnutí služby,
- opravu zboží nebo dodání chybějící věci,
- výměnu za nové zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupení od smlouvy.
- Právo odstoupení od smlouvy má kupující v případě, že:
- zboží má podstatnou vadu,
- na zboží tkví větší počet vad.
- Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
- Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně, tj. obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady, nebo má-li zboží větší počet vad, tj. zpravidla nejméně tři vady současně, má kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
- Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, který způsob řešení reklamace si zvolil. Změna volby bez souhlasu kupujícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
- Není-li oprava nebo výměna zboží možná, může kupující na základě odstoupení od smlouvy požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
- Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět.
- Kupujícímu nenáleží práva z vadného plnění způsobené nesprávným užíváním produktu, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným uchováváním.
- Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
- Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. V případě, že se vada projeví do jednoho roku od převzetí, má se za to, že produkt byl vadný již při převzetí.
- Je-li předmětem smlouvy spotřební zboží, zkracuje se záruční doba pouze do data spotřeby vyznačeného na obalu zboží.
- Neuplatní-li kupující práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu po zjištění vad, tato práva zaniknou.
- Vytknutí vad musí být kupujícím písemně doručeno na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v čl. I odst. 1 VOP s uvedením:
- identifikačních údajů kupujícího;
- identifikačních údajů objednávky;
- detailního popisu předmětu reklamace a jejího odůvodnění.
- Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
- Prodávající se zavazuje reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 30 dnů, pokud se strany výslovně nedohodnou jinak, a zároveň se zavazuje kupujícímu vystavit písemné potvrzení o uplatnění a vyřízení reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová záruční doba. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.
IX.
Odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, a to prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře odstoupení od smlouvy, který je přílohou č. 1 VOP, a to na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v čl. I odst. 1 VOP.
- Lhůta 14 dnů pro odstoupení od smlouvy se počítá:
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy dodání několika druhů zboží nebo několika částí zboží,
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží,
- ode dne zaplacení ceny, je-li předmětem smlouvy poskytnutí služby.
- Spotřebitel bere na vědomí, že ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží nelze odstoupit od smlouvy, jejíž předmětem je:
- poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
- dodávka zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- dodávka zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
- dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
- dodávka digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, a podnikatel mu o tom poskytl potvrzení a
- v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy, neobjedná-li si službu minimální počet kupujících, který stanoví prodávající, nebo v případě zásahu vyšší moci. Prodávající o tom bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a není-li výslovně ujednáno poskytnutí jiné služby či jiné řešení, vrátí všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal.
- Kupující je po odstoupení od smlouvy povinen bezodkladně vrátit zboží prodávajícímu, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
- Prodávající je po odstoupení od smlouvy povinen bezodkladně vrátit kupujícímu všechny peněžní prostředky přijaté od kupujícího, včetně nákladů na dodání, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží nebo z důvodu naplnění stanovené kapacity pro poskytnutí služby. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem.
- Je-li ke zboží poskytován i jakýkoli dárek, je darovací smlouva k tomuto dárku uzavřena s podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy, je kupující povinen spolu s vrácením zboží vrátit i poskytnutý dárek.
X.
Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- V případě vzniku sporu vyplývajícího ze smlouvy nebo v případě jakýkoli stížností či podnětů souvisejících se smlouvou či obchodní činností prodávajícího se může kupující obrátit na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v čl. I odst. 1 VOP.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- V případě spotřebitelských sporů mezi prodávajícím a kupujícím se může spotřebitel také obrátit na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, IČO: 00020869, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, a to prostřednictvím webových stránek www.coi.cz.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Webové stránky: www.evropskyspotrebitel.cz.
XI.
Závěrečná ustanovení
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení webových stránek, fotografií, videí, grafik, příruček, ochranných známek, loga a dalšího obsahu náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez výslovného souhlasu prodávajícího.
- Smluvní vztah se řídí platnými právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Smlouva se uzavírá v českém jazyce.
- Smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění VOP může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- VOP jsou platné a účinné od 1. 3. 2024.